Z wykształcenia jestem geografem i geologiem. Od zawsze towarzyszyła mi pasja poznawania świata. Jestem twórcą kultury, zajmuję się fotografią. Prowadzę wycieczki i publikuję w magazynach podróżniczych. Organizuję prelekcje dla młodzieży i dorosłych w całej Polsce. Jestem założycielem portalu Globtroterzy.net i pomysłodawcą festiwalu „Tydzień Ziemi” w Szczecinie. Zapraszam do poznania tej historii od początku.

Początki

W szkolnych czasach zwiedzałem Polskę, zarówno z rodziną jak i ze szkolnym kołem krajoznawczym. Należałem do PTTK: chodziliśmy na rajdy piesze, jeździliśmy na obozy, braliśmy udział w biegach na orientację i konkursach krajoznawczych. W jednym z nich zdobyliśmy tytuły mistrzów Polski.

Każde wakacje spędzałem na wędrówkach i poznawaniu. Zwiedzaliśmy zabytki, parki narodowe, chodziliśmy po górach. Interesowałem się także geologią. Później przyszedł czas na Europę, aż w końcu pierwszy pozaeuropejski wyjazd do Maroka, który zapoczątkował nowy etap.

Globtroterzy.net

W 2009 roku z Tomkiem Olesiem, stworzyliśmy projekt "Globtroterzy.net", ze stroną o tym tytule, gdzie opisywaliśmy nasze podróże. Rozwijaliśmy swoją pasję i poszerzaliśmy grono odwiedzonych krajów. Popularyzowaliśmy także wiedzę o świecie, występując na festiwalach podróżniczych.

W ramach projektu zrealizowaliśmy kilka podróży do Maroka, także trekkingi w Norwegii, wizytę w Indiach. Największym przedsięwzięciem była Wyprawa do Afryki Zachodniej w 2011 roku. Strona: www.globtroterzy.net

Afryka Zachodnia

Wyprawa do Afryki Zachodniej była pierwszym dużym medialnym projektem. W ciągu trzech miesięcy przejechaliśmy Maroko, Saharę Zachodnią, Senegal, Gambię i Gwineę- Bissau. Z wyprawy przywieźliśmy bogaty materiał zdjęciowy, zawierający reportaż o niewolnikach z Mauretanii.

W czasie podróży dotarliśmy do lasu deszczowego Cantanhez w Gwinei Bissau, rejon będący wówczas czarną plamą w internecie. Relacja z wyprawy była prezentowana wielokrotnie na festiwalach podróżniczych, w tym na Kolosach w Gdyni. Strona: www.afrykazachodnia.pl

Prelekcje

Dużą satysfakcję sprawia mi dzielenie się opisem świata z publicznością, organizuję prelekcje i warsztaty. Podczas spotkań z młodzieżą inspiruję do poznawania świata, przedstawiam treści edukacyjne. Dla dorosłych z kolei preferuję zagadnienia reporterskie, zmuszające do dyskusji.

Prowadzę wycieczki jako pilot i przewodnik. Organizuję wystawy fotografii i warsztaty. Jestem pomysłodawcą festiwalu "Tydzień Ziemi" na Uniwersytecie Szczecińskim, brałem także udział w kampanii "Odkryj na dobre Szczecin".

Kontakt

Zapraszam do kontaktu przez poniższy formularz, e-mail lub telefon.